כיצד עיסוי תורם לבריאות האדם?

 

עיסוי זהו הליך טיפולי ומניעתי אשר מתאים לכל אדם באשר הוא: לאנשים בריאים לגמרי ולאלה הסובלים ממחלות שונות, למבוגרים וילדים כאחד. קיימים סוגים רבים של עיסוי טיפולי: למשל הנפוצים ביותר הם עיסוי גב לטיפול באוסטאוכונדריטיס, עיסוי גפיים לאחר פגיעות שונות, מסאג' לימפטי לטיפול בבצקות. נשים רבות חובבות עיסוי פנים – זהו תחליף נפלא למתיחת פנים כירורגית אשר מתחזק את טונוס העור בנוסף לתחושה נעימה, והכל תמורת תשלום סביר.

היום תופסות תאוצה טכניקות עיסוי אנטי צלוליט – הן מתאימות לאלה שרוצים לרדת במשקל במהרה ולהפוך את העור למוצק יותר. במכוני ספא מציעים היום גם מגוון עיסויים מפנקים להרפיה והתחדשות האנרגיה, לשחרור החסמים בגוף. עיסויים מסוג זה כוללים עיסוי קלאסי של כל הגוף לצד סוגי עיסוי אקזוטיים: תאילנדי, מקסיקני, בורמזי, הוואי "לומי-לומי" ועוד.

 

חובה שעיסוי טיפולי ייעשה בידי מומחה בעל השכלה רפואית ורישיון מעסה רפואי, היות וחוסר ידע בהתעסקות עם עמוד השדרה או עם הגוף של ילד עלול לגרום לנזק משמעותי. בראש ובראשונה המטופל אמור לחוש השפעת העיסוי המועילה על העור, השרירים, הגידים ובמערכת העצבים. למעשה, החל מהטיפול הראשון ניכר שהדם באופן אינטנסיבי מזין את הרקמות הרכות, מרווה אותם בחמצן, מגביר את גמישותם, תורם למוצקות של השרירים ומפיג את העייפות. תהליכי חילוף חומרים מתבצעים ביתר שאת. העור הופך להיות חלק ומוצק יותר, מתרחשת הסרת תאים מתים של שכבת העור העליונה (אפידרמיס). בעזרת שיטות עיסוי שונות ניתן הן להרגיע והן לעורר את מערכת העצבים המרכזית.  ספורטאים, לדוגמא, זקוקים רבות לאפקט של התעוררות מערכת העצבים. בתקופת שיקום והחלמה אחרי מחלות קשות עיסוי טיפולי נועד למנוע ניוון שרירים, במידה והחולה היה מרותק ללא תזוזה במשך זמן רב. במצבים של מחלות מפרקים העיסוי נחוץ כדי לחזק מנגנון התנועה והרצועות בתוך המפרק ולעודד ייצור נוזל מפרק.

עיסוי להרזיה (אנטי צלוליט) יעיל כאשר מבוצע כהלכה, כלומר עם ניקוז לימפטי לאחר העיסוי, כדי לסלק מתוך שכבת השומן התת עורית נוזלים עודפים יחד עם הרעלים. כמובן, את התוצאה האופטימאלית משיגים בשילוב עם תזונה נכונה ופעילות גופנית.

לכל אחד ואחת מומלץ לפחות פעם בשנה לעבור סדרת עיסויי גב של 10-15 טיפולים. זוהי מניעה מצוינת של מחלות עמוד שדרה רבות, משום שלאור קצב החיים המודרני עמוד שדרה נתון לעומסים כבדים: עבודה בישיבה, נשיאת משאות כבדים, הליכה ממושכת בנעליים עם עקבים.

28/05/2016

© Casada ישראל

X